In the summer of 2008 I (Together with Thomas H. Christensen) held two Social Media / Web 2.0 workshops for Wonderful Copenhagen's communication department.
As a team we found out how Wonderful Copenhagen can use social media and web 2.0 applications to tell Copenhagen's stories to its citizens and tourists.
At the workshops we went hands on with tools like Flickr.com, Del.icio.us, Google Maps and Gridskipper.com - and finally Thomas and I wrote a report about the whole thing.
It was a thrill of a ride - I can't put up the report due to copyright issues, but here's the foreword (In danish, sorry):
"De sociale medier er en overordnet definition af det digitale frirum der skabes når foto, video og audio offentliggøres af brugere af sociale platforme som Facebook.com, Flickr.com eller andre bloguniverser.
Sociale medier er billedet på at der sker en demokratisering af den online information, der transformerer Internetbrugeren fra at være en simpel indholdslæser, til at blive indholdsleverandør. De sociale platforme gør indholdsleverancen mulig, ved på brugervenlig vis at opfordre brugeren til at bidrage med indhold til det sociale medie. Enten i form af decideret indhold i tekst, lyd og billeder, eller i form af dialogbaserede og dialogskabende kommentarer.
Dét at Internet-brugeren nu også er indholdsleverandør, har stillet nye krav til de hjemmesider hvor brugerne dels udgiver deres materiale fra, men i lige så høj grad indgår dialog med andre brugere. Disse hjemmesider har oftest form som weblogs eller som store community-sider som Facebook, MySpace eller YouTube. Dét at den gængse Internetbruger nu selv genererer indholdet på Internettet, har skabt den største Internet-revolution siden Internettet så dagens lys i 1960'erne. Revolutionen bliver tit refereret til som ”Web 2.0”, hvor 2.0 refererer til at dette er det helt nye anarkistiske Internet, hvor alles stemme som udgangspunkt er lige indflydelsesrig."
Photos from the workshop:
No comments:
Post a Comment